• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Monday, November 18, 2013

တိုင္းျပည္တည္ေဆာက္တဲ့အခါမွာ တိုင္းရင္းသားလူငယ္မ်ားအတြက္ ပညာေရးက႑ျမွင့္တင္ေပးေရး ဗိုလ္ခ်စ္သူေျပာၿပီ


တုိင္းရင္းသားလူငယ္မ်ား 

တုိင္းျပည္တည္ေဆာက္ေရးတြင္ ပါ၀င္လာေစေရး

အတြက္ ပညာေရးက႑အထူးျမႇင့္တင္ေပးရန္

အစိုးရသို႔ ဗိုလ္ခ်စ္သူတုိက္တြန္း

November 19, 2013
Tuesday

By ခန္႔ခန္႔(ဒႆနိက)

တုိင္းျပည္၏ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္မႈသည္ တုိင္းျပည္၏ပညာေရးစနစ္အေပၚအေျခခံ၍ ပညာသင္ၾကားရေသာမ်ဳိးဆက္သစ္
လူငယ္မ်ားအေပၚ၀ယ္ အဓိကက်ေနေသာေၾကာင့္ ယခင္ျပည္တြင္းလက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡမ်ားေၾကာင့္ ေနရပ္စြန္႔ခြာ
၍ ပညာသင္ၾကားရန္အခြင့္မသာခဲ့ေသာ တုိင္းရင္းသားလူငယ္မ်ားအား သြားေနေသာတုိင္းျပည္ တည္ေဆာက္ေရး
ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီလမ္းစဥ္ေဖာ္ေဆာင္အေကာင္အထည္ေေဖာ္ရာ၌ ပါ၀င္လာႏုိင္ေစေရးအတြက္ တုိင္းရင္းသားလူငယ္
မ်ား၏ပညာေရးက႑အား အထူးျမႇင့္တင္ေပးရန္ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔တုိက္တြန္းေၾကာင္း နယ္ျခားေစာင့္တပ္ မ်ားဗဟိုအ
ႀကံေပးႏွင့္ ကြပ္ကဲေရးေကာင္စီအေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ေစာခ်စ္သူကေျပာၾကားလုိက္သည္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔တုိင္းျပည္နဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္မႈဟာ ပညာတတ္ေတြအမ်ားႀကီးလိုအပ္ပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၉၉၄မွာDKBA ျဖစ္ေပၚလာၿပီးေတာ့ ခုခ်ိန္ထိဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကရင္ျပည္နယ္မွာ ေတာ္ေတာ္ကိုပညာ
ေရးပိုင္းေရာ ျပည္နယ္ရဲ့ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးပိုင္းေရာ ေျပာင္းလဲလာပါၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ေဒသရဲ့ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ၊ တုိင္းရင္းသားေတြ အားလုံးရဲ့ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈဟာ ပညာတတ္မ်ားမ်ားရွိမွျဖစ္မယ္။
ဒီေတာ့ ဒီတုိင္းရင္းသားလူငယ္ေတြ ပညာေရးမွာထူးခၽြန္ၿပီး သြားေနတဲ့တုိင္းျပည္ရဲ့ ဒီမိုကေရစီလမ္းစဥ္ေဖၚေဆာင္
အေကာင္အထည္ေဖၚေနမႈမွာ ပါ၀င္လာႏိုင္ေစေရးအတြက္ မိဘေတြအေနနဲ႔ကလည္း စာမတတ္လည္း ထမင္းစား
ရတာဘဲဆုိတဲ့ အျမင္မွား၊ အေတြးမွားေတြဖယ္ၿပီး လူငယ္ေတြကိုပံ့ပိုးေပးဖို႔လုိသလို ႏုိင္ငံေတာ္ကလည္း ဒီတုိင္းရင္း သားလူငယ္ေတြရဲ့ ပညာေရးက႑ကိုအထူးျမႇင့္တင္ေပးဖို႔ကိုလည္း တုိက္တြန္းေျပာၾကားလိုပါတယ္”
ဟု နယ္ျခားေစာင့္တပ္အမွတ္ (၃) တပ္နယ္မွဴးဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ေစာခ်စ္သူ ကေျပာၾကားသြားခဲ့သည္။

တုိင္းရင္းသားနယ္ေျမမ်ား၌ အခ့်ိဳေသာမိဘမ်ားမွ ယင္းတို႔၏ သားသမီးမ်ား၏ပညာေရးပိုင္းအား အေၾကာင္းအမ်ဳိး
မ်ဳိးေၾကာင့္ ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္မႈအားနည္းခဲ့ေသာေၾကာင့္ ရာစုတစ္စုခန္႔နီးပါး ေဒသခံတုိင္းရင္းသားလူငယ္မ်ားမွာ ပ
ညာသင္ၾကားေရးႏွင့္ ေ၀းကြာခဲ့ရၿပီး ယင္းသို႔တစ္ရာစုနီးပါးခန္႔ တုိင္းရင္းသားလူငယ္မ်ားပညာေရးႏွင့္ ေ၀းကြာခဲ့
ျခင္းမွာလည္း ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္န စ္နာမႈတစ္ခုပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္သုံးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ခန္႔ခန္႔(ဒႆနိက)