• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Monday, July 15, 2013

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ကမၻာ့ ပထမဆံုးေလယာဉ္အပိုင္စီးမႈႀကီး

AIRLINER PHOTO DOUGLAS DC-3 UNION OF BURMA AIRWAYS XY-ACT 4X6 INCH B/W #2 Source photo from http://www.google.com/imges

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏

ကမၻာ့ ပထမဆံုးေလယာဉ္အပိုင္စီးမႈႀကီး

July 15, 2013 Monday
By မင္းစိုးစံ

ကမၻာေပၚမွာ ပထမဆုံး ေလယာဉ္အပိုင္စီးမႈ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကို ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္မယ္ဆိုတုန္းက သံသယစိတ္
နည္းနည္း၀င္မိတယ္။ ၀င္ဆိုဗ်ာ က်ဳပ္သိတာက ဗိုလ္ၿငိမ္း ဆိုတဲ့သူကိုပဲသိတာကိုး။ က်န္တဲ့ ဗိုလ္ေက်ာ္ေအး နဲ႔ ဗိုလ္ေက်ာ္သိန္း တို႔ကိုမသိေတာ့ ဒီဇာတ္ကားကေတာ့ျဖင့္ လံၾကဳပ္ဇာတ္လမ္းႀကီးပဲျဖစ္မွာပါ ဆိုၿပီးအမႈမဲ့
အမွတ္ မဲ့ေနလာလိုက္တာ၊ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က ေျပာလာေတာ့မွ နည္းနည္းစိတ္၀င္စားလာတယ္။

ကမၻာေပၚမွာ ပထမဆုံး ေလယာဉ္အပိုင္စီးခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းကို ဇာတ္လမ္းဆင္ၿပီး ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္မယ့္ပုဂၢိဳလ္ဟာ
ကရင္အမ်ိဴးသားျဖစ္ေနေလေတာ့ ပိုၿပီးစိတ္၀င္စားမိပါတယ္။ အဏ္ေထာ္ဏီဆိုတဲ့ အမည္သညာကို က်ဳပ္
ခပ္ငယ္ငယ္ေလးထဲက ရင္းႏွီးခဲ့ပါတယ္။ ဒါ႐ိုက္တာ အေနနဲ႔မဟုတ္ပဲ ဓါတ္ပုံ အဏ္ေထာ္ဏီ ဆိုတဲ့အမည္
နာမ,နဲ႔ပါ။ ကရင္အမ်ိဳးသားမွန္းလည္း မသိခဲ့ပါဘူး။

ဒါေတြကို အသာထားလိုက္ၿပီး ကြယ္လြန္သြားခဲ့ၿပီျဖစ္တဲ့ အၿငိမ္းလို႔ လူသိမ်ားတဲ့ ဗိုလ္ၿငိမ္းနဲ႔ က်ဳပ္ေတြ႔ဆုံ
ခင္မင္ခဲ့ရပုံေလးကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ က်ဳပ္ေတြ႔ရတဲ့ ဗိုလ္ၿငိမ္းဟာ အရပ္ပုျပတ္ျပတ္နဲ႔ သြက္လက္ျဖတ္
လတ္သူ တစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။
သူေနတဲ့ေနရာကေတာ့ ကြီးခလယ့္ ကေန ပိုင္ခလန္ဘက္ကိုသြားတဲ့ လမ္းေပၚက ထီးဆာလာ ဆိုတဲ့ ရြာ
ငယ္ေလးနားမွာ ေနထိုင္ပါတယ္။ သူနဲ႔ က်ဳပ္ဟာ မၾကာခဏ ေတြ႔ၾကၿပီး ေကာ္ဖီအတူေသာက္ျဖစ္ေပမယ့္
သူဟာ ဘယ္လိုလူဆိုတာ တစ္ခြန္းတပါဒမွ် မေျပာခဲ့ပါဘူး။
အျခားတေယာက္က သူဟာ ေလယာဉ္အပိုင္စီးတဲ့ အဖြဲ႔ထဲက အဖြဲ႔၀င္တေယာက္လို႔ မိတ္ဆက္ေပးမွ သူ႔အ
ေၾကာင္းကို သိရတာပါ။ အဲဒီလိုသိၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ အဆက္အသြယ္ျပတ္သြားလိုက္တာ ဒီေန႔အထိပါပဲ။
အခုမွပဲ အၿငိမ္းမရွိေတာ့ဘူးဆိုတာ သိလိုက္ရလို႔ အေတာ္ကိုယူႀကံဳးမရ ျဖစ္မိပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကရင့္အေၾကာင္းကို ကရင္က ေဖၚျပမွာျဖစ္ေပမယ့္ ဟိုဘက္သည္ဘက္ မထိခိုက္ေအာင္
လုပ္ဘို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ စိတ္ကူးယဉ္ဇာတ္လမ္းတပုဒ္ မဟုတ္လို႔ျဖစ္ပါတယ္။
သာမာန္ ဇာတ္လမ္းတပုဒ္ကို ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ိုက္တာ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔
ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ အေနအထားမ်ိဳးကေန စိတ္ႀကိဳက္႐ိုက္ကူးပုံေဖၚႏိုင္ေပမယ့္ သမိုင္းတြင္ခဲ့တဲ့ ဒီအေၾကာင္းအ
ရာကို Titanic သေဘၤာပ်က္ ဇာတ္ကားလို ႐ိုက္ကူးဘို႔စီစဉ္မယ္ဆိုလ်င္ ဒီဇာတ္ကားရဲ့အႏွစ္သာရဟာ အ
ေပ်ာ္တမ္း ဘတ္တဲ့ ေပၚပင္စိတ္ကူးယဉ္ကာတြန္း႐ုပ္ျပဇာတ္လမ္း အဆင့္ထက္မပိုႏိုင္ပါဘူး။

ေနာက္တခု ထည့္စဉ္းစားရမွာက ဗမာစစ္အစိုးရ(ျမန္မာအစိုးရ)ရဲ့ ေငြနဲ႔ရင္းၿပီး႐ိုက္မယ့္႐ုပ္ရွင္ျဖစ္တဲ့အတြက္
လိုဘယ္နည္းနဲ႔မွ် အေႏွာင္အဖြဲ႔ကင္းမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္ပိုင္ေငြနဲ႔႐ိုက္တဲ့ ႐ိုး႐ိုးအခ်စ္ဇာတ္လမ္းေလးေတြ
ေတာင္ သူတို႔အတြက္ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ီေပးရေသးတာပဲေလ။ ဒီဇာတ္ကားထြက္လာၿပီး ၀င္ေငြေကာင္းတဲ့ဇာတ္
ကားတကားျဖစ္လာခဲ့လ်င္ေတာင္မွ ျဖစ္ရပ္ေတြအားလုံး မမွန္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါ့အျပင္ ကရင့္သမိုင္းဟာလည္း
ေျမာင္းထဲေရာက္သြားပါလိမ့္မယ္။

တခုပဲရွိပါတယ္၊ ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ိုက္တာ အဏ္ေထာ္ဏီ အေနနဲ႔ သမိုင္းအမွန္အတိုင္း႐ိုက္ရဲခဲ့မယ္ ဗမာစစ္အစိုးရ
ကလည္း(မေျပာေကာင္းမဆိုေကာင္းေပါ့ေလ) လြတ္လြတ္လပ္လပ္႐ိုက္ကူးခြင့္ျပဳမယ္ဆိုလ်င္ျဖင့္ သတင္းနဲ႔
မီဒီယာေလာကအတြက္ တစိပ္တပိုင္း လြတ္လပ္ေနၿပီဆိုတာကို သက္ေသျပရာေရာက္သြားမွာေတာ့ အမွန္
ပါ။
ကရင္အမ်ိဳးသား ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ိုက္တာႀကီး အဏ္ေထာ္ဏီ ကို  အသိေပးလိုက္ခ်င္တာကေတာ့ ကိုယ့္သမိုင္းကို
ကိုယ္ေရးတာ ဆိုေပမယ့္ ဒီသမိုင္းဟာ ကိုယ့္သမို္င္းမဟုတ္ဘူးေနာ္ ကရင္တမ်ိဳးသားလုံးရဲ့ သမိုင္းျဖစ္တယ္
ဆိုတာကို မေမ့လိုက္ပါနဲ႔။

ေလယာဉ္ပ်ံႀကီးကို ျပန္ေပးဆြဲတာ မဟုတ္ဘူး။
ေလယာဉ္ပ်ံကို လိုခ်င္လုိ႔ အပိုင္စီးတာ။
အပိုင္စီးတာနဲ႔ ျပန္ေပးဆြဲတာနဲ႔ အဓိပၸါယ္ခ်င္းက တစ္မ်ဳိးစီျဖစ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ျဖစ္ေစခ်င္တာက ေလယာဉ္ အပိုင္စီးသည္ပဲ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။


အဲဒီစကားလုံးေတြကေတာ့ ကမၻာေပၚမွာ ပထမဦးဆုံး ေလယာဉ္အပိုင္စီးခဲ့တဲ့ ကရင္ အမ်ိဳးသား ေစာေက်ာ္
ေအး ေျပာသြားတဲ့ စကားေတြပါ။


ဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးမည့္ ဒါ႐ိုက္တာ အဏ္ေထာ္ဏီ

ဒီဇာတ္ကားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ လူတခ့်ိဳရဲ့ သေဘာထားအျမင္ေတြကေတာ့
 
တင္ျပခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာက ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ကရင္လူမ်ိဳးကို အထင္အျမင္မလြဲေစဖို႔နဲ႔ စ လယ္ ဆံုး သံုးပါး
လံုး ျပခ်င္တဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ထိမိဖို႔လိုပါတယ္။
စက္ပစၥည္းကိရိယာကို လႊဲခ်။
ဆင္ဆာကို လႊဲခ်နဲ႔ ႏိုင္ငံတကာကို မွီဖို႔မေျပာနဲ႔ အရင္ေခတ္က အျဖဴအမဲရုပ္ရွင္ေတြကိုမွီဖို႔ အရင္ႀကိဳးစား
ၾကပါဦး။

ဒီဇာတ္ကား ၾကည့္ၾကေသးတာေပါ့။
ကရင္ေတြကို နာမည္ဖ်က္မွာေသခ်ာတယ္။
အေၾကာင္းရင္းေသခ်ာကိုေတာ့ ရိုက္ရဲမွာ မဟုတ္ဘူး။
ဘာလို႔ ျပန္ေပးဆြဲရတာလဲ?
အဲဒီေလယာဥ္ကို ဘယ္သူေတြပိုင္ခဲ႔လဲ?
ကရင္ေတြရဲ့ ရပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးကို ဘယ္သူေတြ လုယူဖ်က္ဆီးခဲ႔လဲ?
ဒါေတြကိုေရာသိၾကရဲ့လား?
တခုေျပာလိုက္မယ္ ေလယာဥ္ကို ျပန္ေပးဆြဲတာမွားခဲ့ရင္ေတာင္ ဆံုး႐ႈံးသြားတဲ႔ တန္ဖိုးက ျပန္ေပးေလ်ွာ္လို႔
ရတယ္။
ဖ်က္္စီးခံခဲ့ရတဲ႔ ကရင္ေတြရဲ့ဘဝေတြ။
ၿပိဳကြဲသြားတဲ့ ကရင္မိသားစုေတြ။
အျပစ္မရွိပဲ စေတးခဲ့ရတဲ့ အသက္ေတြ။
ဒါေတြကို ဘာနဲ႔မ်ားျပန္ေလွ်ာ္ေပးနိုင္မွာလဲ?
ဇာတ္ကားရိုက္ခ်င္သပဆို ကရင္ဗမာ အဓိကရုဏ္းအေၾကာင္း ဇာတ္ကားရိုက္လိုက္ ကမၻာေက်ာ္ ဂရမ္မီ ဆုေတာင္ရဦးမယ္။

ဒါဟာ မျဖစ္နိုင္တာကို အသက္သြင္းတာပဲျဖစ္လိမ့္မယ္။
ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္ဆိုတာေတာင္ ကရင္လူမ်ိဳးရဲ့ဂုဏ္သိကၡာ၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေတြရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာကိုငဲ့ၿပီး စီစစ္
ေရးက ခြင့္မျပဳသင့္ဘူး။
ခ်စ္ခင္ပါတယ္ဆိုတဲ့စကားဟာ မပီသဘူးျဖစ္ေနတယ္။
လက္ခံတဲ့ ပတ္သက္တဲ့သူေတြကလဲ က်န္တဲ့ကရင္ေမာင္နွမေတြရဲ့ ခံစားခဲ့ရတဲ့ အသဲနွလံုးေတြကိုစာနာ
သင့္ပါတယ္။
အေၾကာင္းရိွမွ အက်ိဳးရိွခဲ့တယ္လို႔ ျမင္တာပဲဗ်ာ။

အျပည့္အစုံကို ေလ့လာခ်င္တယ္ဆိုလ်င္ျဖင့္ ေအာက္က လိပ္စာအတိုင္း သြားေရာက္ေလ့လာ ဘတ္႐ႈႏိုင္
ေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ား။

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.594679277239381.1073742411.459386844101959&type=1&comment_id=100355101&offset=0&total_comments=25

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။ မင္းစိုးစံ (အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)